|
Wielu właścicieli nieruchomości boryka się z długotrwałą
niemożnością sprzedaży lub wynajmu nieruchomości. Zwykle jest to efekt
złego stanu technicznego lub mało atrakcyjnego wyglądu mieszkań i domów.
Wychodząc naprzeciw właścicielom takich nieruchomości, wprowadzamy usługę
Home Stagingu, która polega na kompleksowym przygotowaniu nieruchomości
do sprzedaży lub wynajmu, pozwalająca na uwidocznienie i uwypuklenie naturalnego
potencjału danej nieruchomości. Home Staging polega na takim przygotowaniu nieruchomości, aby szybko i z powodzeniem przyciągnąć większą ilość potencjalnych kupców lub najemców oraz osiągnąć wyższą cenę sprzedaży czy też wynajmu. Home Staging to w porównaniu z wartością nieruchomości niewielka, lecz opłacalna inwestycja, która polega na odpowiednim zaprezentowaniu największych zalet i pokazaniu naturalnego piękna domu lub mieszkania. Usługa niekiedy sprowadza się do bardziej zaawansowanych modernizacji i napraw, lecz zawsze jest szybką i efektywną metodą na przygotowanie nieruchomości do procesu sprzedaży. Dobre pierwsze wrażenie to podstawowy cel home stagingu. Aby zrozumieć istotę home stagingu, oferujący nieruchomość powinien postawić się w roli potencjalnego klienta. Wtedy trywialne techniki jak posprzątanie nieruchomości, umycie okien, zmycie talerzy w zlewie, czy umycie łazienki staną się oczywistością. Kolejnymi krokami jest zadbanie o układ pomieszczeń, zapach w nieruchomości czy muzykę. Nacisk na rozjaśnienie nieruchomości bardzo często determinuje sukces home stagingu. Zazwyczaj, pomieszczenie które wygląda na duże, robi lepsze wrażenie na kupujących. Ciemne i ciasne pomieszczenia odstraszają większość nabywców. Układ przestrzenny pomieszczenia powinien dawać wrażenie przestrzeni i komfortu. Na czas sprzedaży, z pomieszczeń powinny zostać usunięte wszelkie mało istotne elementy wyposażenia. Bardzo ważne jest też maksymalne nasłonecznienie przestrzeni. Wszelkiego rodzaju przedmioty personalizujące mieszkanie powinny być usunięte na czas sprzedaży. Dotyczy to zarówno zdjęć, nagród, plakatów, jak również ubrań, pamiątek czy specyficznych elementów dekoracji. Oczywiście inwestycja w nieruchomość musi szybko się zwrócić. W przypadku wynajmu - zaowocować znalezieniem lokatora, który zapłaci wysoki czynsz, przy sprzedaży - podnieść cenę nieruchomości o kilkanaście procent. Idea Home Stagingu narodziła się w Stanach Zjednoczonych i obecnie zaledwie niewielki procent amerykańskich nieruchomości nie przechodzi tego procesu przed sprzedażą. Zdobywa też coraz więcej zwolenników w krajach Europy Zachodniej. Doświadczenia na bardziej rozwiniętych rynkach wskazują, że zwrot z inwestycji zasugerowanych przez specjalistę od Home Stagingu może być nawet 10 razy większy niż wkład. Do najbardziej opłacalnych inwestycji zalicza się "odgracanie" i sprzątanie, stylizację pomieszczeń, wpuszczanie do nich światła zewnętrznego oraz organizację ogrodu i przestrzeni znajdującej się przed domem. 98% pośredników w USA przyznaje, że Home Staging jest podstawowym i efektywnym narzędziem w procesie sprzedaży nieruchomości. Typowa inwestycja w Home Staging nie powinna przekraczać 1-1,5% wartości nieruchomości przy zysku nawet 10 %. Domy i mieszkania poddane temu procesowi sprzedają się znacznie szybciej. Usługa Home Stagingu obejmuje m.in. liftingi i rearanżację wnętrz, konsultacje kolorystyczne, naprawy oraz niewielkie modernizacje. Oferujemy także swoim klientom kompleksową realizację projektu. Osoba, która zamówi usługę, wyznacza budżet. My przygotowujemy kosztorys. Kwota inwestycji ma być jak najniższa, a zysk jak najwyższy. Po podpisaniu umowy do mieszkania wchodzi ekipa. Kosmetyczne prace, liftingi i rearanżacja wnętrz zajmują około dwóch dni, bardziej zaawansowane - np. naprawy, malowanie, drobne zakupy oraz metamorfozy - od jednego do dwóch tygodni. Nieruchomości do sprzedaży przygotowywane są na dwa sposoby: 1. Jeśli wystawiana jest nieruchomość, w której ktoś mieszka, należy wyeliminować efekt zagracenia. Nadmiar bibelotów zmniejsza optycznie powierzchnię, a do tego kupującemu trudniej wyobrazić sobie mieszkanie "w cudzym" lokalu. Sprzątamy, wywozimy część rzeczy, przemeblowujemy, oświetlamy przedpokój, aby od progu zbudować pozytywne wrażenie. 2. Więcej pracy wymagają lokale na sprzedaż, w których nikt nie mieszka. - przypominają niechciany towar, którego ktoś chce się szybko pozbyć. Tu niezbędne są zakupy np. fotela i stolika do salonu. Gołe ściany kiepsko się prezentują i na żywo, i na zdjęciach. Warto zainwestować: w wycieraczkę, zasłonki, lustro w przedpokoju.
|